5 סיבות טובות לגדל קנאביס אוטומטי

רוצים להנות מגידול קנאביס פשוט ומפרחים איכותיים – בתוך חודשיים בלבד? זה לא חלום: זני קנאביס אוטומטיים הם זנים חדשים יחסית שלוקחים בשנה האחרונה את שוק הקנאביס בסערה. זה לא ממש מפתיע כי מתברר שיש להם די הרבה יתרונות.

רוב הסיכויים הם שבשלב מסוים במסעותיכם בחקר תרבות הקנאביס נתקלתם במושג “זני קנאביס אוטומטיים”, או “זני קנאביס בפריחה עצמית” (Autoflowering Seeds). לפיתוח הגנטי החדשני הזה יש הרבה מה להציע, והוא מועיל גם לטירונים וגם למנוסים בתחום כאחד.

זנים אוטומטיים, בניגוד למה שרבים חושבים, הם אינם תוצאה של הנדסה ושינויים גנטיים מפוארים, אלא תוצר חקלאי של עשרות שנות מעקב וגידול זהיר.

בזכות פיתוח ייחודי זה, ניתן היום לגדל קנאביס איכותי בקלות רבה, ללא צורך בהשגחה מיוחדת, בהתאמת ותכנון שעות אור וחושך או בדישון תכוף. כל מה שצריך זה לקנות זרע אוטומטי, לשתול אותו באדנית או בשדה ליד מקור מים, וכעבור חודשיים בלבד להנות מהתוצרת העצמית.

איך נוצר קנאביס אוטומטי?

בכדי ליצור זני קנאביס אוטומטיים הוצלבו זני אינדיקה וסאטיבה רגילים עם ‘רודראליס’ (Ruderalis). הרודראליס היא משפחת זני קנאביס שמקורם בחלק מהאזורים הקרים בעולם, כגון צפון רוסיה וסין. הזן הסתגל במהלך השנים לתנאים הקשים באזורים אלו ו”למד” כיצד להפריח פרחים גם ללא כל תלות בשעות אור וחושך.

קנאביס אוטומטי
קנאביס אוטומטי – קטן, אבל איתן

הסיבה לכך שלא פוגשים את זני הרודראליס בשוק, היא מכיוון שהם לא מייצרים הרבה פרחים, והפרחים שהם כן מייצרים חלשים כל כך – עד שאין טעם להתאמץ לגדל רודראליס טהור.

גם זה בטח יעניין אותך

עם זאת, באמצעות גידול מפוקח, מטפחים מנוסים הצליחו לשלב בהצלחה את תכונות הפריחה העצמאית של הרודראליס אל תוך זני אינדיקה וסאטיבה רבים של קנאביס, מה שיצר זרעים בעלי כל התכונות והתשואות של הזנים האהובים עליך יחד עם יתרון הפריחה “האוטומטית” ללא תלות בשעות אור וחושך.

זה היה כל כך מוצלח שכיום אפשר לקבל את כל השמות הגדולים, כולל Amnesia Haze, AK-47, OG Kush ועוד רבים אחרים – בגרסה האוטומטית.

5 יתרונות של קנאביס אוטומטי

1. קוצרים פרחים לכל אורך השנה: זרעי קנאביס אוטומטיים לא מסתמכים על האור כדי לפרוח. משמעות הדבר היא שהם יכולים לגדול כל השנה עם יבולים מרובים – מבלי לדאוג לשינויים עונתיים. זה גם נותן למגדלים טירונים יתרון עצום המאפשר להם להתמודד עם גידול קנאביס בלי הדאגה של ניהול מחזור האור הנכון (במקום סגור).

2. תוצאות מהירות במיוחד: יחד עם היתרון המצוין לעיל, זרעים אוטומטיים מביאים לתוצאות מהר מאוד. הם יכולים להגיע משלב הזריעה לשלב הקצירה כבר בתוך 10 שבועות בלבד, מה שמאפשר ייצור מתמיד ומהיר של תשואות טריות.

רבים מניחים שמכיוון שהזנים האוטומטיים גדלים כל כך מהר, הם לא יכולים לייצר את אותה רמת היבולים כמו זנים רגילים, ובמידה מסוימת, זה נכון. עם זאת, בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי בפיתוח הזנים האוטומטיים וכיום ישנם כאלו המפיקים את אותו היבול כמעט כמו זרעי קנאביס רגילים.

בנוסף, גם אם חלק מהזנים האוטומטיים לא מניבים הרבה פרחים כמו זנים רגילים, הם מייצרים את הפרחים הרבה הרבה יותר מהר, מה שמאפשר מספר רב של גידולים על אותו שטח שהיה משמש לגידול זן קנאביס רגיל – בעיקר כשמדובר במספר מחזורי גידול. זה גם אומר שאתה מקבל יבולים תכופים יותר, כך שניתן לבסס זרם בלתי פוסק של פרחים ללא מתקנים נוספים כגון חדרים נפרדים.

היבול מקנאביס אוטומטי
יבול מקנאביס אוטומטי

3. הם קטנים, הם חשאיים: זנים הפורחים באופן עצמאי נוטים לא לגדול מעבר לגובה של 1-1.2 מטרים – אפילו אלה המבוססים על זן הסאטיבה. עובדה זו מאפשרת מידה רבה של חשאיות ופרטיות, מה שהופך את ניהול חדר הגידול לפשוט יותר.

זה הופך את הזנים האוטומטיים לאידיאליים עבור מי שרוצה לגדל במרפסת שלו, במארז מחשב ריק, או מתכנן לעשות קצת גידול גרילה. גובהם הקטן יכול גם להפוך אותם לדי מפתים למי שרוצה לגדל סאטיבה, אבל אין לו את המרחב לעשות זאת.

4. קטן – אבל איתן: קנאביס אוטומטי הוא עמיד יותר – בשל מורשת הרודראליס שלהם, זני הקנאביס האוטומטיים עמידים במיוחד לזיהומים, מזיקים וקור. זה הופך את הזנים האוטומטיים לא רק לסלחניים יותר עבור מגדלים חדשים, אלא גם למתאימים לגידול באזורים הקרים של העולם. אם לא קר מדי (ומושלג), הם יכולים אפילו לצמוח בחוץ בחורף.

5. מתאימים גם לגידול פנים וגם לגידול חוץ: הודות לשילוב העמידות והפריחה תלוית הגיל, זני קנאביס אוטומטיים מתאימים גם לגידול פנים וגם לגידול חוץ. כאשר מגדלים אותם במקום סגור, יש לשים את הצמחים תחת מחזור אור קבוע של 18/6, וכאשר מגדלים אותם בחוץ, יש לשתול אותם וזהו! בשיטת “שגר ושכח” – זה לא יכול להיות קל יותר.

כפי שהוזכר קודם, הזנים האוטומטיים הזמינים היום כוללים את השמות הגדולים ביותר. הם לא זנים מעורפלים שלא נבדקו ושמעולם לא שמעו עליהם, אלא מבוססים על הגנטיקה המוצקה של זנים אגדיים. ניתן למצוא רבים מהם במבחר חנויות זרעי קנאביס בעברית ובאנגלית.

מידע ופירוט נוסף על קנאביס אוטומטי כאן

ראו גם:
7 טיפים לגידול פרחים ברמה מקצועית
מדריך גידול קנאביס בבית
כמה עולה לגדל גראס בבית – והאם שווה להפוך את זה לעסק

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר